
"Punch it!!"
Usually the houseman should start working from 0700H everyday inclusive of weekends. However for those yg bekerja mcm siput kene laa datang awal kan..lepas subuh ke takpon the night before utk study psl patient ngan buat summary utk grand round. If oncall, you will be in ward from 0700H today until 1700H the next day provided the works have been settled. If not you should finished all the works before going back home to SLEEEEP!!!
"I want to become a patient so that I can sleep!!"
What is that? HAHAHAH!! It has been a long time I don't have a proper & decent meal as described above. The rule is that, whenever you got few minutes free time, you can grab a bun or muffin with a can of nescafe latte to keep you going. It would be worse if you're post call...uhuhu!!! I hate EOD on call, it's so damn tired and you will never have an appetite to eat even though you're damn hungry. It's only about SLEEEP!!

"This my energy top up when I'm in OT assissting neverending Elective LSCS and waiting for in coming Emergency LSCS...yum!!"
"I've always had muscle cramps, so I had some 'banana-time' at night to restore my potassium level. It works for the time being. Maybe later I should had IV drip 1 pint NS with 1gm KCL...hahah!!"
Apart from that...I don't know what to tell anymore. My life right now is so damn boring!! Woke up in the morning, goes to work then come back home sleep and then woke the next morning again, doing the same cycle. Seriously, it sucks a lot!!
Anyway, H.O yeah!!








9 comments:
hahaha rilex la boss
tekanan jek saye bace tau
skarang dah la tak bleh minum nescafe, kopi danyang sewaktu dengannye.hehe camner nak survive nanti???
cepat!post sesuatu yang lebey memberangsangkan.life's the way u see it. its not fun when u say that its not.hehe (:
hahaha..rite now cannot laa..still searching the soul in medical life...later laa i'll post something interesting..in the mean time you just enjoy your student life laa as much as you can...
dey..i also can't tolerate caffeine that much but what to do..you need to keep up with the work flow...huhuhu!!
camtu tak yah grad and keje lar..macam borink jer..camne la aku nak hadapi hidup yang tertera diatas..skrang ni hapy..hapy jer lagi..adoi..adoi..
kalo rajin update la selalu..bley gak tau lyfe HO yang menarik ni.huhu..
Cayuk..cayukk..
hohoho...relax laa..aku sajek jek dramatic kat atas tuh..beselaa bile dah penat balik on call...mmglaa tension gile...
no doubt student life lagik masyuj sbb korang takde responsibilities..pg buat ward work pon no worries..kalo dah keje korang kene accountable laa atas ape yg ko buat..bukan bole lepas bodo camtuh jek...huhu!!
senang2 nanti aku story laa mende2 yg best sket...takdelaa best sgt pon...hehehe
rasa nyer..The best temptation in working life is MONEY kot.. I mean, besides that, it's all about being a collie.. Not a good remark eh?
Tp, other things cm tolong sick people pun kira dorongan la... gud luck. Love the post... Most awaited! sum moe sum moe plzz
hahaha..taht's quite true laa...since gaji tak dapat lagik mmg rase takde motivation...kire skrg cam buat kerja amal la...
oklaa jugak sbb kdg2 bile dha penat tuh ade mende yg buat kite puas hati..contohnye bile patient menjerit2 mintak caesarian tapi kite push utk svd...bile baby dah out..die ucap time kasih kat kite..rase mcm berbaloi ape yg kite endured sblm tuh..
aku mmg tak sabar nak dpt gaji nih..sure 5 figures laa bile dah tunggak 3 bulan berturut2..masyuk!!!campur duit on call lagik..yosh!!
Huhu.. Mesti Dahshat..
gandi..chayo!!hmm ptt la aku ditakdirkan jadi dentist..mgkn aku pun x tahan hidup yang macam nie..
ok jek sebenarnye...mule2 mmg rase tension sbb tak bole adapt lagi ngan posting baru..once you dah bole manage baru konfiden sket nak keje...enjoy jgk walaupon penat dan tension..huhuh!!
Post a Comment